
Wat wij doen
Wij stellen inwoners en ondernemers centraal.
Bij OVER-gemeenten staan inwoners en ondernemers centraal in onze dienstverlening. Wij passen deze aan op hun behoefte. Ons doel: een klantgericht dienstverlening die klaar is voor de toekomst, met vernieuwende diensten en producten. Daarnaast werken we samen verder aan onze organisatie.
Dienstverlening
Dienstverlening is voor ons meer dan het loket om een paspoort aan te vragen. Digitalisering maakt het voor onze inwoners gemakkelijker en het zorgt voor efficiënte werkprocessen. Naast de digitale weg blijft de gemeente natuurlijk gewoon toegankelijk via andere kanalen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan een persoonsgerichte aanpak als iemand een vergunning of ondersteuning aanvraagt. Zo nodig leveren we maatwerk als het gaat om dienstverlening. Bij OVER proberen we hier de juiste balans in te vinden. Spreekt dit jou aan?
Onze afdelingen
De gemeentelijke taken van OVER zijn ingericht zoals je van een gemeente gewend bent. Iedere afdeling wordt aangestuurd door een afdelingshoofd. Daarnaast hebben de onderliggende teams ook een teamleider.
- Samenleving
Hier komen het sociaal domein (o.a. Wmo, Werk & Inkomen, het Jeugdteam, Onderwijs, Cultuur en Sport) en dienstverlening (KCC, burgerzaken, facilitair) samen. Echt iets voor jou als je direct in contact wil staan met onze inwoners. - Leefomgeving
Zij organiseren alles in de openbare ruimte. Denk aan vergunningen, gebiedsontwikkeling, openbare werken, en openbare orde en veiligheid. Hiermee bepaal je hoe aantrekkelijk de gemeente is om in te wonen, werken en recreëren. - Bedrijfsvoering
Zij faciliteren en organiseren alle bestuurlijke processen. Je kunt terecht op vier subafdelingen: - HR en Juridische Zaken
- Financiën en Control
- Informatievoorziening
- Bestuursondersteuning (communicatie en secretariaat)